De klant blijft centraal

In winkelcentrum Kostverlorenhof in Amstelveen staan Casper Beuerle en Olaf Lelieveld in hun nieuwe winkel te stralen. Casper is de nieuwe eigenaar, die de winkel heeft overgenomen van ‘ome Frank’ de Haan. Olaf is zijn rechterhand en de mannen kennen elkaar letterlijk vanaf de geboorte want hun moeders zaten samen op zwangerschapsgym. Daarna hebben de opticiens de box gedeeld en gingen ze samen naar dezelfde peuterspeelzaal.

Beiden hebben wel een eigen carrière in de optiekwereld achter de rug, maar toen Casper het plan opvatte om een eigen winkel te beginnen was Olaf de eerste die hij benaderde om in dienst te treden. “We kennen elkaar en onze humeuren al zolang en weten wat we aan elkaar hebben, daarnaast hebben we allebei een gedegen opleiding tot opticien doorlopen en denken we hetzelfde over professionele oogzorg,” legt Casper uit.

Vakkennis

Casper is de ‘oogmeter’ van het tweetal en Olaf richt zich meer op het brillen maken en glazen slijpen. Ze hebben beiden een 4 jarige opticienopleiding doorlopen en Casper heeft daarnaast een tweejarige opleiding tot contactlenzenspecialist achter de rug. Gedegen kennis van het vak is de basis waarop ze willen verder bouwen. Opticien is geen beschermd beroep en feitelijk mag iedereen zich die titel aanmeten, maar daadwerkelijk inhoud geven aan oogzorg en juist advies geven over glazen, monturen en lenzen is echt een vak apart waar je voor moet studeren.

Casper Beuerle

Interpretatie van meting

Het gebruik van apparaten in optiekzaken is aan de orde van de dag, maar het gaat om veel meer dan de meting. Casper wijst naar een oogmeetapparaat en vertelt: “De interpretatie is essentieel. Een autorefractor is dan een hulpmiddel en niet de absolute waarheid. Hoe iemand door de glazen kijkt en de bril op zijn neus heeft bepaalt uiteindelijk het comfort en de kwaliteit van het zicht.

Collectie uitgebreider en modieuzer

De beide mannen hebben grote plannen met de winkel, Olaf kan niet wachten om daarmee aan de slag te gaan: “We gaan de collectie vernieuwen, uitbreiden en modieuzer maken. Je kunt straks uit meer glazen kiezen met bijvoorbeeld een groter leesgedeelte en verschillende kleurfilters. Wij streven naar het juiste glas bij de juiste persoon. Het moet gek gaan wil je niet bij ons slagen. We zijn ook blij dat we de flagshipstore voor Sophia Loren en Safaro worden, dat betekent dat we straks alle monturen van die merken op voorraad hebben.”

Olaf Lelieveld

Samenwerking Opsis-ziekenhuis

Vanuit de oogmeting is Casper altijd bezig om zo goed mogelijk advies te geven: “We kunnen hier veel, maar prijzen ons gelukkig met de goede samenwerking die we hebben met het Opsis-oogziekenhuis. Wanneer we afwijkingen tegenkomen waar wij niet mee verder kunnen, kan onze klant op heel korte termijn gezien worden door een oogarts, die dan behandeld of advies geeft over het beste hulpmiddel, daarmee kunnen wij dan weer verder.”

“Een goede intake is belangrijk, bij bestaande klanten vragen we altijd of er iets is veranderd in hun gezondheidstoestand. Dat kan van invloed zijn op het zicht. Nieuwe klanten krijgen een uitgebreidere intake waarin we vragen stellen over bepaalde afwijkingen die het zicht kunnen beïnvloeden. Suikerziekte, allergieën en mogelijke erfelijke oogafwijkingen hebben onze interesse. Mensen hoeven niet bang te zijn en houden zelf natuurlijk de regie, we proberen gewoon zo goed mogelijk te helpen.”

Een kijkje in onze winkel

Blijf op de hoogte

Onze aanbiedingen als eerste in je e-mail ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief van De haan Optiek.

Onze openingstijden

Onze openingstijden

Dinsdag: 10.00 – 18.00
Vrijdag: 10.00 – 18.00
Woensdag: 10.00 – 18.00
Zaterdag: 10.00 – 16.00
Donderdag: 10.00 – 18.00
Zondag en maandag gesloten